ISBN: 84-87882-12-X
-Data: 2001. Edición bilingüe: galego-inglés
-Fotografías e texto: Marcos Vilariño
-Ilustracións en bitono. 56 páxinas.
-Formato: 10 x 15 cm. Encadernación rústica.
-Prezo: 9 €
Edición especial:
-Papel baritado virado ao selenio (37,4 x 25,2 cm).
-25 copias numeradas e asinadas polo autor.
-Acompañada da edición especial dos libros da colección Do Trinque R. Thorne, A. D’Agata, Aziz+Cucher e M. Vilariño numerados e asinados polos autores. Cartoné e pasta dura.
-Prezo: 240 € do 1 ao 20 – 360 € do 21 ao 25.
english below
Este libro acompáñanos nunha viaxe a través do tempo, relatándonos nunha serie de imaxes a historia da fotografía comprendida nunha gran parte dos séculos XIX e XX.
A nosa historia comeza en 1826, ano en que Niepce obén a primeira imaxe fotográfica. Dende os primeiros traballos de claro carácter documental (Talbot, Fenton, Gardner) o medio fotográfico evoluciona na procura dun lugar propio no mundo da Arte.
Fronte aos tímidos primeiros pasos que representan os retratos de Margaret Cameron, o pictorialismo de Steichen, o Naturalismo de Emerson ou as singulares paisaxes das rúas de Atget, A entreponte de Stieglitzt marcará o punto de inflexión na busca dunha identidade propia da estética fotográfica, gracias en gran parte, á democratización do medio.
A obxectividade dos retratos de Strand ou Sander, ou mesmo as liñas máis experimentais abertas por Blossfeldt ou Moholy-Nagy, evidencian o novo rumbo tomado. Feininger ou Ulessmann serían a posterior confirmación.
A nosa viaxe prosegue co legado dos grandes mestres do século XX: Cartier Bresson, Brassai, Capa ou Evans, ou incluso casos máis próximos como o de Suárez, e remata cos traballos rupturistas do segundo tercio do século pasado: Frank, Klein, Clark e Michaels.
Marcos Vilariño
This book will take us to a journey in time, telling us, through a number of pictures, the history of Photography during most of the 19th and 20th centuries.
The history begins in 1926, when Niepce got the first photographic image.
Photograhy has changed greatly from those first documentary works (Talbot, Fenton, Gardner) in search of its own place in the world of Art.
Compared to the shy first steps represented by the portraits made by Margaret Cameron, the pictorialism of Steichen, the naturalism of Emerson or the singular street scenes of Atget, it is The Steerage by Stieglitzt the picture which marks the inflection point in the attempt to find the real identity of the photographic aesthetics, thanks, to a large extent, to the democratization of photography.
The objectivity in the portraits made by Strand or Sander, or even the more experimental approaches by Blossfeldt or Moholy-Nagy, show us the new turn taken. Feininger or Ulessman were the later confirmation.
Our journey continues with the legacy of the great masters of the 20th century: Cartier Bresson, Brassai, Capa or Evans, or closer examples like Suárez. It concludes with the astonishingly new works of the second third of the last century: Frank, Klein, Clark and Michaels.
Marcos Vilariño